Biogram
Krzysztof Mazur
edukacja:
Liceum Plastyczne w Jarosławiu
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie - rzeźba
Uniwersytet Jagielloński - filozofia
dyplomy magisterskie:
Akademia Sztuk Pięknych, Wydział Rzeźby, Kraków 1997,
Pracownia Działań Medialnych prof. Antoniego Porczaka,
Performance "Natura kontra Kultura" oraz instalacja interaktywna "Falowanie II",
Teoretyczna praca, promotor Andrzej Pollo, recenzent Artur Tajber,
"Tradycyjne pojęcia w myśleniu o sztuce a współczesna sztuka".
Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny, Instytut Filozofii, 2003,
Promotor prof. Krystyna Wilkoszewszka, recenzent dr Michał Ostrowicki,
"Sztuka interaktywna wysokich technologii cyfrowych i elektronicznych czujników".
wystawy:
MULTIMEDIA STUDENCKIE
BWA Kraków 25-31.04.1994
"Fraktalakt"
MULTIMEDIA STUDENCKIE
BWA Kraków Luty 95
"Falowanie"
WRAŻLIWOŚĆ MULTIMEDIALNA SZTUKA GLOBALNA
Bunkier Sztuki Maj 1996 Kraków
"Przestrzeń Wyczulona"
INTERAKCJE MULTIMEDIALNE
Bunkier Sztuki Kraków 9-19.10.1997
"Falowanie II"
ARSMEDIALE
Bunkier Sztuki Kraków 21-27.11.2001
"Łóżko" oraz "Kolorowe pudełko"
RESET (katalog: ISBN 83-87652-48-6)
ASP Kraków 6-9 11.2002
"Nomadowie"
INTERAKT....
(wystawa indywidualna)
SOLVAY Kraków 29-09 10.11.2003
"Falowanie III (rybki)"
"Łóżko"
"Nomadowie"
JAJO-JO !!!
Galeria BB Kraków Kwiecień 2004
"jajo(medy)tacja"
ON Galeria Poznań 22-30 04 2004
"Łóżko"
Sztukowanie
Gryfino Wrzesień 2007
"JaJa(medy)tacja"
projekty:
2007
GPSART
gpsart
2012
Artboom Festival 2012
"niewidzialni-niewidzialne"
(GPS-art Twierdza Kraków)
www.niewidzialni-niewidzialne.pl
www.mocak.pl/niewidzialni-niewidzialne-spotkanie
2013
GPSART przeciwko smogowi
fragile.net.pl/home/gps-art-przeciwko-smogowi-fragile-powietrze
2019-21
Międzynarodowy Konkurs na Intermedialne Dzieło Sztuki 2019
"SUPERSYMETRIA"
konkurs
prolog
vr-cave
publikacje:
Sztuka interaktywna wysokich technologii cyfrowych i elektronicznych czujników, Hybryda Nr 6/2003 s. 25.
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej, "Estetyka Wirtualności", red. M. Ostrowicki, Universitas,
Kraków 2005, s. 211-222, ISBN 83-242-0529-2.
Sztuka wysokich technologii powszechnego użytku – GPS-art, "Materia Sztuki", red. M. Ostrowicki, Universitas,
Kraków 2010, s. 525-536, ISBN 97883-242-0813-5.
Adaptive Aesthetics, 19th International Congress of Aesthetics (2013), "Performing cultures", edited by J. Petri, Libron,
Krakow 2015, s. 279-285, ISBN 978-83-65148-41-4.
Adaptive Aesthetics (iaaesthetics.org)
Estetyka Adaptacyjna (język polski)
książka:
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej
Art-Tekst, Kraków 2003, ISBN 83-88316-91-5
podm_dziela_sztuki_interaktywnej.pdf
Rozważania zaprezentowane w tej książce starają się uzasadnić funkcjonowanie sztuki interaktywnej
jako samodzielnej odmiany sztuki. Są w niej przedstawione podstawowe zjawiska, określenia i pojęcia
używane w odniesieniu do własności sztuki interaktywnej w konfrontacji z techniczną konstrukcją
wytworów elektronicznych technologii. Główne wątki odnoszą się do sposobów opisywania sztuki
interaktywnej w pryzmacie poglądów we współczesnej teorii sztuki, oraz podejmują kwestie możliwości
postrzegania dzieła sztuki interaktywnej w doświadczeniu wykraczającym poza jego przedmiotowe
rozumienie. Konsekwencją rozważań jest sformułowanie definicji dzieła sztuki dopuszczającej jego
technologiczny status jako podmiotu.
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie - rzeźba
Uniwersytet Jagielloński - filozofia
dyplomy magisterskie:
Akademia Sztuk Pięknych, Wydział Rzeźby, Kraków 1997,
Pracownia Działań Medialnych prof. Antoniego Porczaka,
Performance "Natura kontra Kultura" oraz instalacja interaktywna "Falowanie II",
Teoretyczna praca, promotor Andrzej Pollo, recenzent Artur Tajber,
"Tradycyjne pojęcia w myśleniu o sztuce a współczesna sztuka".
Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny, Instytut Filozofii, 2003,
Promotor prof. Krystyna Wilkoszewszka, recenzent dr Michał Ostrowicki,
"Sztuka interaktywna wysokich technologii cyfrowych i elektronicznych czujników".
wystawy:
MULTIMEDIA STUDENCKIE
BWA Kraków 25-31.04.1994
"Fraktalakt"
MULTIMEDIA STUDENCKIE
BWA Kraków Luty 95
"Falowanie"
WRAŻLIWOŚĆ MULTIMEDIALNA SZTUKA GLOBALNA
Bunkier Sztuki Maj 1996 Kraków
"Przestrzeń Wyczulona"
INTERAKCJE MULTIMEDIALNE
Bunkier Sztuki Kraków 9-19.10.1997
"Falowanie II"
ARSMEDIALE
Bunkier Sztuki Kraków 21-27.11.2001
"Łóżko" oraz "Kolorowe pudełko"
RESET (katalog: ISBN 83-87652-48-6)
ASP Kraków 6-9 11.2002
"Nomadowie"
INTERAKT....
(wystawa indywidualna)
SOLVAY Kraków 29-09 10.11.2003
"Falowanie III (rybki)"
"Łóżko"
"Nomadowie"
JAJO-JO !!!
Galeria BB Kraków Kwiecień 2004
"jajo(medy)tacja"
ON Galeria Poznań 22-30 04 2004
"Łóżko"
Sztukowanie
Gryfino Wrzesień 2007
"JaJa(medy)tacja"
projekty:
2007
GPSART
gpsart
2012
Artboom Festival 2012
"niewidzialni-niewidzialne"
(GPS-art Twierdza Kraków)
www.niewidzialni-niewidzialne.pl
www.mocak.pl/niewidzialni-niewidzialne-spotkanie
2013
GPSART przeciwko smogowi
fragile.net.pl/home/gps-art-przeciwko-smogowi-fragile-powietrze
2019-21
Międzynarodowy Konkurs na Intermedialne Dzieło Sztuki 2019
"SUPERSYMETRIA"
konkurs
prolog
vr-cave
publikacje:
Sztuka interaktywna wysokich technologii cyfrowych i elektronicznych czujników, Hybryda Nr 6/2003 s. 25.
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej, "Estetyka Wirtualności", red. M. Ostrowicki, Universitas,
Kraków 2005, s. 211-222, ISBN 83-242-0529-2.
Sztuka wysokich technologii powszechnego użytku – GPS-art, "Materia Sztuki", red. M. Ostrowicki, Universitas,
Kraków 2010, s. 525-536, ISBN 97883-242-0813-5.
Adaptive Aesthetics, 19th International Congress of Aesthetics (2013), "Performing cultures", edited by J. Petri, Libron,
Krakow 2015, s. 279-285, ISBN 978-83-65148-41-4.
Adaptive Aesthetics (iaaesthetics.org)
Estetyka Adaptacyjna (język polski)
książka:
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej
Art-Tekst, Kraków 2003, ISBN 83-88316-91-5
podm_dziela_sztuki_interaktywnej.pdf
Rozważania zaprezentowane w tej książce starają się uzasadnić funkcjonowanie sztuki interaktywnej
jako samodzielnej odmiany sztuki. Są w niej przedstawione podstawowe zjawiska, określenia i pojęcia
używane w odniesieniu do własności sztuki interaktywnej w konfrontacji z techniczną konstrukcją
wytworów elektronicznych technologii. Główne wątki odnoszą się do sposobów opisywania sztuki
interaktywnej w pryzmacie poglądów we współczesnej teorii sztuki, oraz podejmują kwestie możliwości
postrzegania dzieła sztuki interaktywnej w doświadczeniu wykraczającym poza jego przedmiotowe
rozumienie. Konsekwencją rozważań jest sformułowanie definicji dzieła sztuki dopuszczającej jego
technologiczny status jako podmiotu.
wystawy:
MULTIMEDIA STUDENCKIE
BWA Kraków 25-31.04.1994
"Fraktalakt"
MULTIMEDIA STUDENCKIE
BWA Kraków Luty 95
"Falowanie"
WRAŻLIWOŚĆ MULTIMEDIALNA SZTUKA GLOBALNA
Bunkier Sztuki Maj 1996 Kraków
"Przestrzeń Wyczulona"
INTERAKCJE MULTIMEDIALNE
Bunkier Sztuki Kraków 9-19.10.1997
"Falowanie II"
ARSMEDIALE
Bunkier Sztuki Kraków 21-27.11.2001
"Łóżko" oraz "Kolorowe pudełko"
RESET (katalog: ISBN 83-87652-48-6)
ASP Kraków 6-9 11.2002
"Nomadowie"
INTERAKT....
(wystawa indywidualna)
SOLVAY Kraków 29-09 10.11.2003
"Falowanie III (rybki)"
"Łóżko"
"Nomadowie"
JAJO-JO !!!
Galeria BB Kraków Kwiecień 2004
"jajo(medy)tacja"
ON Galeria Poznań 22-30 04 2004
"Łóżko"
Sztukowanie
Gryfino Wrzesień 2007
"JaJa(medy)tacja"
projekty:
2007
GPSART
gpsart
2012
Artboom Festival 2012
"niewidzialni-niewidzialne"
(GPS-art Twierdza Kraków)
www.niewidzialni-niewidzialne.pl
www.mocak.pl/niewidzialni-niewidzialne-spotkanie
2013
GPSART przeciwko smogowi
fragile.net.pl/home/gps-art-przeciwko-smogowi-fragile-powietrze
2019-21
Międzynarodowy Konkurs na Intermedialne Dzieło Sztuki 2019
"SUPERSYMETRIA"
konkurs
prolog
vr-cave
publikacje:
Sztuka interaktywna wysokich technologii cyfrowych i elektronicznych czujników, Hybryda Nr 6/2003 s. 25.
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej, "Estetyka Wirtualności", red. M. Ostrowicki, Universitas,
Kraków 2005, s. 211-222, ISBN 83-242-0529-2.
Sztuka wysokich technologii powszechnego użytku – GPS-art, "Materia Sztuki", red. M. Ostrowicki, Universitas,
Kraków 2010, s. 525-536, ISBN 97883-242-0813-5.
Adaptive Aesthetics, 19th International Congress of Aesthetics (2013), "Performing cultures", edited by J. Petri, Libron,
Krakow 2015, s. 279-285, ISBN 978-83-65148-41-4.
Adaptive Aesthetics (iaaesthetics.org)
Estetyka Adaptacyjna (język polski)
książka:
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej
Art-Tekst, Kraków 2003, ISBN 83-88316-91-5
podm_dziela_sztuki_interaktywnej.pdf
Rozważania zaprezentowane w tej książce starają się uzasadnić funkcjonowanie sztuki interaktywnej
jako samodzielnej odmiany sztuki. Są w niej przedstawione podstawowe zjawiska, określenia i pojęcia
używane w odniesieniu do własności sztuki interaktywnej w konfrontacji z techniczną konstrukcją
wytworów elektronicznych technologii. Główne wątki odnoszą się do sposobów opisywania sztuki
interaktywnej w pryzmacie poglądów we współczesnej teorii sztuki, oraz podejmują kwestie możliwości
postrzegania dzieła sztuki interaktywnej w doświadczeniu wykraczającym poza jego przedmiotowe
rozumienie. Konsekwencją rozważań jest sformułowanie definicji dzieła sztuki dopuszczającej jego
technologiczny status jako podmiotu.
2012 Artboom Festival 2012
"niewidzialni-niewidzialne"
(GPS-art Twierdza Kraków)
www.niewidzialni-niewidzialne.pl
www.mocak.pl/niewidzialni-niewidzialne-spotkanie
2013
GPSART przeciwko smogowi
fragile.net.pl/home/gps-art-przeciwko-smogowi-fragile-powietrze
2019-21
Międzynarodowy Konkurs na Intermedialne Dzieło Sztuki 2019
"SUPERSYMETRIA"
konkurs prolog vr-cave
publikacje:
Sztuka interaktywna wysokich technologii cyfrowych i elektronicznych czujników, Hybryda Nr 6/2003 s. 25.
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej, "Estetyka Wirtualności", red. M. Ostrowicki, Universitas,
Kraków 2005, s. 211-222, ISBN 83-242-0529-2.
Sztuka wysokich technologii powszechnego użytku – GPS-art, "Materia Sztuki", red. M. Ostrowicki, Universitas,
Kraków 2010, s. 525-536, ISBN 97883-242-0813-5.
Adaptive Aesthetics, 19th International Congress of Aesthetics (2013), "Performing cultures", edited by J. Petri, Libron,
Krakow 2015, s. 279-285, ISBN 978-83-65148-41-4.
Adaptive Aesthetics (iaaesthetics.org)
Estetyka Adaptacyjna (język polski)
książka:
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej
Art-Tekst, Kraków 2003, ISBN 83-88316-91-5
podm_dziela_sztuki_interaktywnej.pdf
Rozważania zaprezentowane w tej książce starają się uzasadnić funkcjonowanie sztuki interaktywnej
jako samodzielnej odmiany sztuki. Są w niej przedstawione podstawowe zjawiska, określenia i pojęcia
używane w odniesieniu do własności sztuki interaktywnej w konfrontacji z techniczną konstrukcją
wytworów elektronicznych technologii. Główne wątki odnoszą się do sposobów opisywania sztuki
interaktywnej w pryzmacie poglądów we współczesnej teorii sztuki, oraz podejmują kwestie możliwości
postrzegania dzieła sztuki interaktywnej w doświadczeniu wykraczającym poza jego przedmiotowe
rozumienie. Konsekwencją rozważań jest sformułowanie definicji dzieła sztuki dopuszczającej jego
technologiczny status jako podmiotu.
książka:
Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej
Art-Tekst, Kraków 2003, ISBN 83-88316-91-5
podm_dziela_sztuki_interaktywnej.pdf
Rozważania zaprezentowane w tej książce starają się uzasadnić funkcjonowanie sztuki interaktywnej
jako samodzielnej odmiany sztuki. Są w niej przedstawione podstawowe zjawiska, określenia i pojęcia
używane w odniesieniu do własności sztuki interaktywnej w konfrontacji z techniczną konstrukcją
wytworów elektronicznych technologii. Główne wątki odnoszą się do sposobów opisywania sztuki
interaktywnej w pryzmacie poglądów we współczesnej teorii sztuki, oraz podejmują kwestie możliwości
postrzegania dzieła sztuki interaktywnej w doświadczeniu wykraczającym poza jego przedmiotowe
rozumienie. Konsekwencją rozważań jest sformułowanie definicji dzieła sztuki dopuszczającej jego
technologiczny status jako podmiotu.
podm_dziela_sztuki_interaktywnej.pdf